English
Publicerad 20 maj 2022

Innehållsrik besöksnäringsträff

Morgonsolen strålade över oss. Den 17 maj samlades vi på Söderpiren vid västra stranden. Ett 60-tal personer kände sig manade att dela frukost på Norges nationaldag, och få inspirerande information. Inte minst kopplat till den internationella marknaden.

Karolina Davidsson, vd för Destination Halmstad, rivstartade med ett gäng härliga nyheter:

Peter, Helena och KimSöderpiren Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. har mycket kul på gång. Till sommaren kan vi och besökare hyra små kottehus vid stranden, tänk att vakna upp med havet alldeles inpå. Padelbanan är igång och vad du gör så missa inte en gofika här! Utsikten är fantastisk.

Rekryteringsträffen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. som vi hade i slutet av mars skapade 10 nya jobb, minst. Det här är ju bara början. Tack alla besöksnäringsföretag som var på plats. Och tack alla aspiranter som sökte sig dit.

Gullbrannagården Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. ska äntligen få köra sin berömda festival Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. på riktigt den 7-10 juli.

Nykomlingen Brunchbaren Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.Hallands Konstmuseum Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. har redan gjort succé. Fortsatt lycka till!

Det är comeback för ursprungliga Turista Hemma i helgen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – 21-22 maj. Ut och turista på hemmaplan. Det blir kul! Kanske besöker du en favorit, eller hittar du helt nya besöksmål. På lördagen kan du även passa på att delta i välgörenhetsevenemanget Halmstad går för vatten Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Restaurang Salt Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. finns redan. Snart får vi Peppar också.

Det byggs ut både här och där, Hotel Tylösand Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. håller på, det kommer att bli kanon! Och Ringenäs Golfhotell Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. är precis klara, så fint!

The PhotoGallery Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. är världsmästare på att ta fotovärlden till Halmstad. Nu har de dessutom utvecklat sitt koncept och adderat inredning. Om man blir shoppingsugen? Jaaa!

Glamping är en växande trend. Senaste nytillskottet är Fröböke Kvarn - Glamping & Retreat i Halland Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. nära Simlångsdalen.

Patriks Prylar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. har varit ett populärt utflyktsmål i många år. Nu kan du även hitta Patriks goa grejer på Söderpiren. Stop and shop.

Österskans vässar sig. Den 8 juni invigs en äventyrsgolfbana Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Kom och var med! Det kommer bli ett aktivt city hela sommaren.

Snart är det dags för en stortävling i Halmstad. Volvo Car Scandinavian Mixed Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. knackar på dörren och kommer att sätta golfvärldens ögon på Halmstad 9-12 juni. Passande nog så fyller Sveriges Golfhuvudstad Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – alltså Halmstad – 10 år. Hurra! Finare kalas kan man knappast ha.

Vi gillar cykel också. Då känns det extra kul att det numera finns tre officiella MTB-leder i Skedala. Det är Halmstad MTB Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. som har fixat med det. Så ut och träna balansen!

Halmstads nya evenemangskalender Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. möjliggör för ditt företag/förening att synas när Destination Halmstad kör kampanjer. Men det bygger på att du har lagt in dina evenemang. Dags att ta tag i det nu.

Missa inte heller att anmäla Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. ditt företag till Skördetid Halland Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.!

Det här var bara lite av allt som Karolina hann berätta om. Det är i Halmstad det händer kan vi konstatera!

Platsvarumärke som stärker bilden

Det har tagits fram ett nytt platsvarumärke som ska stärka bilden av Halmstad. Lotta Edin, kommunikationsdirektör vid Halmstads kommun berättade om den resa, på uppdrag av politiken, som gjorts för att komma fram till den nya profilen. Du kommer att se mer och mer av den. Viktig att notera är att platsvarumärket inte ersätter Halmstads kommuns logotyp med tre hjärtan. Platsvarumärket är ett komplement som ska användas för att marknadsföra Halmstad som plats. På Destination Halmstads webbplats har det gamla platsvarumärket Halmstad. bytts ut mot det nya. Mer om platsvarumärket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Internationella gäster väntas

Helena Salomonson från Visit Sweden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. gav handfasta tips på vad vi behöver tänka på när vi välkomnar tillbaka de internationella gästerna. Intresset för Sverige har ökat efter pandemin, Helena räknade upp fyra skäl: 1. Naturnärhet. 2. Tillgängliga städer (lagom stora). 3. Trygghet. 4. Hållbarhet.

De länder som är extra intressanta är Danmark, Norge och Tyskland. Tänk på att vi inte kan möta dem på samma sätt. Det finns olika önskemål, var lyhörd för det. Tyskarna kan uppfattas som krävande, de vill helst ha information på sitt språk, de bokar gärna via resebyråer och de gillar paketerade upplevelser. De vill också kunna betala kontant. Eftersom deras huvudsemester är i september gäller det att vi inte stänger ner. MEN, om du kan möta de tyska gästerna på de olika punkterna så har du en ”vän för livet”. Då kommer de tillbaka, och de är köpstarka. Här kommer några länktips om du vill läsa på mer: Danmark Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., Norge Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och Tyskland Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Tips: Region Halland erbjuder just nu passande nog kostnadsfritt översättningsstöd Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Ta vara på den chansen!