Kö för att få jobba inom Halmstads besöksnäring
I går, den 26 februari, genomfördes besöksnäringens rekryteringsmässa för tredje året i rad. Portarna till Halmstads Teater öppnade klockan 16.00. När de stängdes kl 19.00 hade vi räknat in 650 besökare! Succé!
Över 30 förväntansfulla verksamheter från Halmstads besöksnäring fanns på plats för att hitta sina nya medarbetare. De hade fullt upp hela tiden. Ett företag agerade blixtsnabbt och anställde på stört en ny kollega som börjar jobba redan till helgen. Det var verkligen en ”perfect match”. Men i vanliga fall är processen lite längre.
Det var en härlig mix av människor i olika åldrar som kom med sina CV:n och speeddejtade med en mängd intressanta potentiella arbetsgivare. Det ska bli spännande att se längre fram hur det hela faller ut.
– Jag är både glad och stolt över att årets rekryteringsmässa blev så lyckad, och att intresset var så stort. Det här är ett samverkansprojekt mellan oss, besöksnäringen och Halmstad City. Det är en viktig insats för att stötta vår besöksnäring säger Camilla Axelsson, chef Destinationsutveckling på Destination Halmstad.
Utvärdering ska sammanställas
Förra året hade mässan 500 besökare, ett mycket bra resultat. Så årets utfall med 650 personer är verkligen över förväntan. Frågeenkäter delades ut till både besökare och företag och det ska sammanställas en utvärdering av årets rekryteringsmässa.
– Vi är jättenöjda! Det var en härlig energi och aktivitet ute på mässgolvet med alla speeddejtingar. Det ska bli kul att läsa utvärderingen från både företagen och besökarna och se om intresset finns för att göra det även nästa år säger Karolina Davidsson, vd, Destination Halmstad.
Kontakt
Lizette Hedkvist Sundsten
Projektledare för Rekryteringsmässan, Destination Halmstad
Mobil: 0705-53 74 28
E post: lizette.hedkvist.sundsten@halmstad.se
Camilla Axelsson
Chef Destinationsutveckling, Destination Halmstad
Mobil: 0729-74 33 59
E-post: camilla.axelsson@halmstad.se