
Foto: Good Morning Halmstad
Marknadsföring
Att marknadsföra ett evenemang i Halmstad kräver god lokal kännedom. Om du vill ha tips och råd kring marknadsföring i Halmstad kan Halmstad Convention Bureau hjälpa dig.
Destination Halmstads marknadsavdelning erbjuder marknadsföringspaket som är förenade med en kostnad. I marknadsföringspaketen ingår både marknadsföring i sociala medier och i analoga kanaler. Läs mer här.
Digitala kanaler
Destination Halmstads evenemangskalender är den fullständiga kalendern över alla evenemang i Halmstad. Om ditt evenemang är av publikt intresse kan du nå ut till lokala, nationella och internationella besökare här. Du registrerar själv ditt evenemang i kalendern på destinationhalmstad.se.
Press och media
Vi rekommenderar att du som arrangör själv skickar pressmeddelanden eller tar kontakt med media. För att skicka ett pressmeddelande kan du använda en digital pr-tjänst eller skicka e-post direkt till en journalist.
Vi ger gärna råd om vilket innehåll som brukar fungera i pressmeddelanden. Några tips är att göra ett personporträtt eller att hitta en unik lokal koppling.
Lokala medier i Halmstad är bland andra: Hallandsposten, Halmstad 7 dagar, P4 Halland Sveriges Radio, Vamé, 24 Halmstad och Radio Halmstad 88,6.
Annonsering
Att annonsera är ofta en del av marknadsföringsmixen. Lokala platser för annonsering i Halmstad är bland andra: Hallandsposten, Halmstad 7 dagar, Filmstaden Halmstad Röda Kvarn, P4 Halland Sveriges Radio, Vamé, 24Halmstad och Radio Halmstad 88,6.
Utomhusreklam
Att låta ditt evenemang synas i staden är ett viktigt komplement till andra marknadsföringskanaler, speciellt vid stora evenemang. I Halmstad finns följande möjligheter för utomhusreklam i staden.
Affischpelare
I Halmstads kommun finns 10 affischpelare där du som arrangör kan marknadsföra ditt evenemang genom att sätta upp mindre affischer. Läs om affischering och skyltning på Halmstad.se.
Banderoller
Längs med Storgatan i Halmstad kan du marknadsföra ditt evenemang med banderoller. Kontakta Byggnadskontoret för mer information.
Digitala skyltar vid E6
Vid E6s södra och norra infart till Halmstad finns digitala skyltar (LED-skärmar). Här informeras trafikanter om vad som händer i Halmstad. Budskapen som visas ska vara informativa och av intresse för allmänheten. Kontakta vår projektkoordinator för mer information.
Eurosize-affischer
Halmstads kommun har 36 affischeringsplatser i eurosize- och fullsizeformat genom ett samarbete med JC Decaux. Externa samarbetspartners har möjlighet att boka dessa för information om större evenemang. Kontakta vår projektkoordinator för mer information.
Du kan även boka ytterligare affischplatser direkt hos JC Decaux. Förfrågan görs då direkt till JC Decaux Sverige.
Skyltplatser
Vid flera strategiska platser i Halmstad finns möjlighet att marknadsföra ditt arrangemang med hjälp av skyltar. Du behöver tillstånd för användande av offentlig plats för att synas här. Det söker du hos Polisen. Läs mer om skyltplatserna på Halmstad.se
.
Marknadsföring på Halmstad Arena
När du arrangerar på Halmstad Arena ingår marknadsföring på webbplats och i sociala medier. Utöver det kan du köpa annonsering i följande kanaler: digital skylt utanför Halmstad Arena, flaggning vid huvudentré, vepor i piazzan, synlighet på TV-skärmar, affischering och synlighet i evenemangskalender. Läs mer på halmstadarena.se
.
Marknadsföring på Halmstads Teater
På Halmstads Teater finns många exponeringsytor för dig som arrangör, bland annat webbplats, sociala medier, tv-skärmar, affischering och flaggning. Kontakta Halmstads Teater för mer information angående bokning och kostnad.